Описне оцене за први разред

Ближи се крај првог полугодишта првог разреда. Колеге које имају ту срећу да воде првачиће, већ су почеле да оцењују ученике и да пишу описне оцене у дневник или ђачке књижице. Описне оцене треба писати најмање два пута, а ако још имате  електронски дневник и ЕИС, то задовољство ћете имати три или четири пута. Да  би овај посао протекао много лакше и брже, моја колегиница Милијана Петровић и ја смо на основу свих описаних постигнућа, саставиле примере описних оцена које користимо у нашој школи. Пример тих оцена се налазе на линку на првом месту. Остала два начина су преузета са других сајтова.

Можда ће вам драге колеге бити од помоћи…

Описне оцене за I разред   Описне оцене на други начин    и  Описне оцена на трећи начин

About these ads

22 коментара (+додајте свој?)

  1. Tanja
    дец 18, 2011 @ 00:59:05

    Svaka čast!jasno i konkretno,odličan putokaz za rad,a ideja nikad dosta!Sve pohvale :)

    Одговор

  2. Помоћ у настави
    окт 29, 2012 @ 10:54:46

    Sjajno! Bas mi je ovo trebalo. Samo jos da se bacim na pisanje.

    Одговор

    • uciteljskoblogce
      окт 29, 2012 @ 21:31:25

      Hvala koleginice, nadam se da ce vam pomoci. Ako imate puno ucenika, savet je da krenete krajem novembra sa upisivanjem ocena, bar za vestine. Prosle godine sam imala I razred i znam kako je. Samo napred. Vas blog je takodje zanimljiv, samo nisam znala gde mogu da kliknem da mi se svidja i da ostavim komentar. Nadam se da cu pronaci. Pozdrav

      Одговор

  3. Đorđo Krajišnik Učo
    нов 28, 2012 @ 08:38:04

    Свака част!Размјена искустава је у овој нашој бранши је од велике користи.

    Одговор

  4. markovicsnezana
    нов 28, 2012 @ 16:19:03

    Велико хвала за сву помоћ коју нам несебично пружате!!!

    Одговор

  5. miljusa
    дец 09, 2012 @ 21:00:35

    Udruzeni smo jaci,svako novo iskustvo treba podeliti sa nekim.Vize ljudi, vise iskustava, a onda odrediti pravo!POZDRAV SVIMA U UNAPREDJENJU ISKUTAVA!

    Одговор

  6. Ana
    дец 19, 2012 @ 11:58:42

    Hvala, koleginice!

    Одговор

  7. uciteljskoblogce
    дец 19, 2012 @ 20:09:57

    Хвала вама драге колеге који сте посетиоци мог „блогчета“ , јер кад прочитам овако лепе коментаре са разних страна, онда ме то мотивише да још више и чешће обогатим садржаје! Поздрав за све од Жаклине!

    Одговор

  8. Saša Nikolić
    дец 21, 2012 @ 22:26:16

    Поздрав колегинице,
    Управо сам преузео све предлоге за описне оцене. Драго ми је што сте у изради предлога полазили од личног искуства у раду са децом. Пуно Вам хвала на труду и помоћи. Имам сада једну дилему… Нисам сигуран како се оцењује Грађанско васпитање. Мислим да треба: истиче се, добар, задовољава. Тако пише у важећем Правилнику о оцењивању из 2011. (http://zaucenike.oshrs.edu.rs/home/pravilnik-o-ocenivanu-ucenika-u-osnovnom-obrazovanu-i-vaspitanu ). Јесам ли у праву?

    Одговор

    • uciteljskoblogce
      дец 23, 2012 @ 15:45:37

      Хвала колега на сугестијама, да у праву сте! Наиме, предлог описних оцена који је дат у прилогу је настао онда, када Правилником о оцењивању, није промењена оцена из Грађанског васпитања, тако да сам „превидела“ тај недостатак. Хвала на сугестијама, исправићу!

      Одговор

  9. Gorana
    дец 25, 2012 @ 19:03:03

    Da li neko zna kako glasi zakljucna ocena za predmet LEPO PISANJE , da li je istice se …….

    Одговор

    • uciteljskoblogce
      дец 25, 2012 @ 20:28:44

      Колегинице Горана,
      Ево шта пронађох у новом правилнику о оцењивању:
      „У првом разреду основног образовања и васпитања закључна оцена из обавезних, обавезних изборних, изборних и факултативних наставних предмета јесте описна и утврђује се на крају првог и другог полугодишта на основу описних оцена о развоју и напредовању ученика у току савладавања школског програма.
      У осталим разредима основног образовања и васпитања закључна оцена из предмета је бројчана, осим из предмета Верска настава и Грађанско васпитање.
      Закључна оцена из предмета Верска настава и Грађанско васпитање је: истиче се, добар и задовољава“.
      Пошто се предмет Лепо писање изучава само у првом разреду и не верујем да постоји тачно одређена оцена (као што је то случај са веском наставом и грађанским васпитањем). У првом разреду се народна традиција оцењује описом постигнућа, па је вероватно тако и са изборним предметом лепо писање.

      Одговор

    • Saša Nikolić
      дец 25, 2012 @ 22:12:41

      Поздрав свима. . . Знам сигурно да се изборни предмети: Од играчке до рачунара и Чувари природе у 1. разреду оцењују описом постигнућа. Логично је да исто важи и за Лепо писање. Управо гледам глобални план рада за овај предмет. На основу садржаја и циљева и задатака, чини ми се да може овако: (Виши ниво:Самостално повлачи уске, широке, косе, усправне и положене линије. Успешно користи различите материјале и подлоге за писање.) и ( Нижи ниво: Уз мању-већу помоћ користи различите материјале и подлоге за писање. Делимично је савладао писање уских, широких, косих, усправних и положених линија. ). Ја бих овакву формулацију примењивао и на полугодишту и на крају године. Мислим да је разумљивије него нпр. Савладао је односе у видном пољу. . . препознаје облике и њихове квалитете. . . пише ћирилична слова према калиграфским правилима. . . Надам се да сам помогао.

      Одговор

  10. Gorana
    дец 26, 2012 @ 15:17:56

    Hvala lepo na pomoći.

    Одговор

  11. Branislava Ilijin Ex Jankovic
    дец 31, 2012 @ 08:03:00

    hvala dragim koleginicama ,koje su ovo sastavile, na jednom mestu sve,slicnim recenicama sam i ja ocenjivala , jer smo prilikom jednog seminara dobili okvirne obrasce,sto mi je po treci put veomapomoglo,a ovo je sjajno sto ste objavili

    Одговор

  12. Наташа Миљановић
    јул 05, 2013 @ 00:48:21

    A kako se opisno ocenjuje engleski jezik u prvom razredu?

    Одговор

  13. Saša Nikolić
    авг 03, 2013 @ 06:39:30

    Нисам наставник енглеског језика и нисам гледао план и програм за овај наставни предмет. Писање описних оцена је захтеван посао, подложан грешкама. Да бих елиминисао грешке, све оцене својих ученика исписујем на посебне листиће. Зато сада све те оцене имам код себе. Да пређем на ствар. . . пошто још нема одговора на ово питање, прегледао сам све описне оцене које су мојим ученицима давали наставници енглеског језика у претходних 5 година. То изгледа овако:
    ПРВО ПОЛУГОДИШТЕ
    ВИШИ НИВО
    наставник А: У потпуности разуме говор наставника, кратке дијалоге, инструкције. Правилно изговара речи и интонира реченицу.
    наставник Б : Брзо и поуздано усваја нове речи и изразе. разуме инструкције и на исте адекватно одговара.
    наставник В : У потпуности је задовољио циљеве наставе.Веома правилно и уз леп акценат изговара речи и краће изразе. Вредно ради на часу.
    СРЕДЊИ НИВО
    наставник А : Уз мању помоћ разуме говор наставника, кратке дијалоге, инструкције. Правилно изговара речи и интонира реченицу.
    наставник Б : Брзо и поуздано усваја нове речи и изразе и правилно их изговара.
    наставник В : Задовољио је циљеве наставе. Правилно и уз леп акценат изговара речи и краће изразе. Вредно ради на часу.
    НИЖИ НИВО
    наставник А: Делимично разуме говор наставника, кратке дијалоге, инструкције. Уз већу помоћ изговара речи и интонира реченицу.
    наставник Б: Усваја нове речи и изразе. Уз мању помоћ разуме инструкције и изговара речи и изразе.
    наставник В: Делимично је задовољио циљеве и задатке наставе. Уз већу помоћ наставника изговара речи и изразе. Труди се на часу.
    ДРУГО ПОЛУГОДИШТЕ
    ВИШИ НИВО
    наставник А : Разуме кратке дијалоге, приче и песме о познатим темама које чује уживо или са аудио-визуелног записа. У потпуности разуме и правилно изговара речи и изразе.
    наставник Б: Брзо и поуздано усваја нове речи и изразе и правилно их изговара
    наставник В: Употпуности је задовољио циљеве наставе.Самостално и правилно изговара речи и изразе које са лакоћом усваја. Вредно ради на часу.
    СРЕДЊИ НИВО
    наставник А: Описује себе и друге једноставним и кратким исказима. Уз мању помоћ разуме и изговара речи и изразе.
    наставник Б: Уз мању помоћ усваја нове речи и изразе које правилно изговара
    наставник В: У већој мери задовољава циљеве наставе. Правилно изговара изговара речи и изразе уз мању помоћ наставника.
    НИЖИ НИВО
    наставник А: Уз већу помоћ разуме кратке дијалоге и описује себе и друге. Уз већу помоћ разуме и изговара речи и изразе.
    наставник Б: Делимично усваја нове речи и изразе које изговара уз мању помоћ наставника.
    наставник В: Делимично је задовољио циљеве наставе. Потребна је већа помоћ наставника приликом усвајања и обнављања градива. Вредно ради на часу.

    Одговор

  14. Повратна веза: Описне оцене за први разред | Учитељски блог
  15. Д Р А Г А Н А
    окт 27, 2013 @ 20:05:19

    OДЛИЧНИ ПАРАМЕТРИ КОЈИ ЋЕ МИ ПОМОЋИ У ВРЕДНОВАЊУ УЧЕНИКА. НАЈЛЕПШЕ ВАМ ХВАЛА. П.С. ПОСТОЈИ ЛИ НЕКИ ПАРАМЕТАР ЗА ОЦЕЊИВАЊЕ ЧУВАРА ПРИРОДЕ?

    Одговор

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

Прати

Добијте сваки нови чланак достављен у ваше поштанско сандуче.

Придружите се 78 других пратиоца

%d bloggers like this: